single_php
content_php

Compositions/ Concepts

Kompositionen/ Konzepte

Low Frequencies (2025)
Tubax: Silke Strahl
Konzept, Sampling, Technik: Marie-Cécile Reber
Dauer ca. 30‘
UA 2. 10.2025, Redaktion, Luzern (CH)

little storys (2018-2024)
little story 6 (run) Live Sampling
Dauer ca. 26′
UA 22.03.2024, Ahoi Gallerie, Luzern (CH)

little story 5 (keep shift)
Live Sampling
Dauer ca.30′
UA 20.01.2024, Raum-K, Horw (CH)

little story 4
Live Sampling
Dauer ca. 23′
UA 14.05.2023, Châteux Hornegg, Zürich (CH)

little story 3
Intervention bei “die Predigt”
Dauer ca. 22′
UA 30.10.2021, Luzern (CH)

little story 2
Intervention bei “die Predigt”
Dauer ca. 10’42”
UA 30.10.2021, Luzern (CH)

Three women (2020)
cities and memories Projekt
Smithsonian Treasures
Dauer 8’17”
Online Mai 2020

a little story 1 (2020)
Live Sampling
Dauer ca. 10′
UA 25.02.2020, Iklectik, London (GB)

walking_London (2018)
Tape Sounds von einem Spaziergang in London
Dauer 7′
Frühling 2018, London (GB)

Pigeons behind the scene (2018)
Live Sampling/Tape/Pickup
Dauer ca.20′
UA 10.11.2018, Produzenten Gallerie, Luzern (CH)

Hello Bird (2022)
Textkomposition
Deep Listening Sonic Meditation
für beliebig viele TeilnehmerInnen
UA 08.10.2022, HSLU (Seeking Birdscapes), Luzern (CH)

listening with your eyes (2022)
Textkomposition
Deep Listening Sonic Meditation
für beliebig viele TeilnehmerInnen
UA Frühling 2022, Mullbau, Luzern (CH)

wax and wane (2021)
Konzept Komposition
Stefan Thut/ Marie-Cécile Reber
Für Objekte, Live-Elektronik, Quadrophonie
Dauer ca. 20′
UA 6.06.2021, Säulenhalle, Solothurn (CH)

Nouvelle Etüde (2021)
Konzept Komposition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
für Teremini, Live-Elektronik und 4 Lautsprecher
Dauer ca. 8’30”
UA 14.05.2021, Kasko Warteck, Basel (CH)

Etüde für Teremini (2020)
Konzept Komposition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
für Teremini, Live-Elektronik und Lautsprecher
Dauer ca. 10’30”
UA 16.08.2020, Johannes Kirche, Kriens (CH)

watering seeds (2020)
Deep Listening_sonic meditation
für beliebig viele TeilnehmerInnen
UA 26.04.2020 Online Zusammenkunft

Imitation Pickup (2019)
für variable Besetzung
Komposition
Dauer ca. 12′
UA  22.10.2019, Theaterpavillon, Luzern (CH)

floating moment (2019)
für variable Besetzung
Komposition
Dauer ca. 10′
UA 25.02.2020, Iklectik, London (GB)

Breath (2019)
für variable Besetzung
Komposition
Dauer ca.15′
UA 25.02.2020, Iklectik, London (GB)

variable circle I_II (2018)
Deep Listening_
I Du brauchst:
einem Stein, eine Oberfläche, deine Stimme, deine Ohren
UA Herbst 2018 Mullbau Luzern (CH)
II du brauchst:
ein Instrument, deine Ohren
UA 22.10.2019, Theaterpavillon, Luzern (CH)

Himmelrich (2015)
Soundcollage, Tape
Buchprojekt «Zwischenrich»
Markus Schulthess, Jörg Huwyler
Soundcollage: M-C Reber
Dauer 8’04”
UA Herbst, Luzern (CH) 2016

Prana (2012)
elektroakustische Komposition
Klangmaterial: Orgel
Dauer 7’30”
UA 31. März 2012, Festival Archipel, Genf (CH)

Angel (2008)
Komposition für eine Mädchenstimme
Surroundsystem 5-Kanal
Komposition: Marie-Cécile Reber
Surround Technik: Jan Schacher
Gesang: Leandra Oertig
4’
UA 31.10.2008, Pauluskirche, Bern (CH)

Srun (2004)
Komposition für Live-Elektronik und
Kontrabass
Komposition und Tape: Marie-Cécile Reber
Kontrabass und Liveelektronik: Cristin Wildbold (NL)
Dauer 10’15”
UA November 2004, Musikpodium, Zürich (CH)

Twiriwir (2002)
Komposition für Bratsche und
Live-Elektronik
Surroundsystem
Dauer ca. 5’30”
UA 11.10.02, Murten, Expo 02 (CH)

RH 1-6 (2001)
sechs kleine Fragmente
Tape
In Zusammenarbeit mit Ernst Thoma
Dauer 45” bis 1’30”
Auftrag Maschinenfabrik Reisauer

Solo 1-5 (2000)
Samplingstücke mit Konzept
Dauer je ca. 7′

PractiseI/II (1999)
Tonbandkompositionen
Ausstellung Irène Naef
Dauer 2’57”
UA Frühling 1999, Raum für neue Kunst, Zürich (CH)

Pixel VI (1998)
Tonbandkomposition für 3 Samples
8-Kanal (Uebung 1 Stereo)
Dauer 2’50”
UA 6.06.1998 Rom Festival MUSICA SCIENZA
Centro Ricerche Musicali, Rom (I)

Rounding (1997)
Live-Elektronik 4-Kanal
Auftrag
Dauer 9’24”
UA 7.02.1998, Forum Andere Musik, Kreutzlingen (CH)

Kuhfell (1995)
Komposition aus Kuhfell Geräuschen/
Synthesizer
Tonband
Dauer 4’40”
UA Kunstwinter Dezember 1994/95, Luzern (CH)

Schnitt 2-5 (1993)
3 kleine Kompositionen
Saxaphontönen/Geräuschen
Tonband
Dauer je ca. 1’30”

Schnitt 1 (1993)
Verschnitt mit und von dem Stück
«porque te vas» von José Luis Perales (Cria Cuervos 1976)
Tonband
Dauer 2′
UA Frühling 1993  elektronischen Studio
der Musikakademie Basel (CH)


Compositions/ Concepts

Low Frequencies (2025)
Tubax: Silke Strahl
concept , sampling, technic: Marie-Cécile Reber
duration 30‘
premiere 2. 10.2025, Redaktion, Luzern (CH)

little storys (2018-2024)
little story 6 (run)
Live Sampling
duration ca. 26‘
premiere 22.03.24, Ahoi Gallery, Luzern (CH)

little story 5 (keep shift)
live sampling
duration ca. 30′
Premiere 20.01.2024, Raum-K, Horw (CH)

little story 4
live sampling
duration ca. 23′
premiere 23.05.2023, Hornegg, Zürich (CH)

little story 3
Intervention bei “die Predigt”
duration 22′
premiere 30.10.2021, Peters Kirche,  Luzern (CH)

little story2
Intervention by “die Predigt”
duration 10’42”
premiere 30.10.2021, Peters Kirche, Luzern (CH)

Three women (2020)
cities and memories Projekt
Smithsonian Treasures
duration 8’17”
online May 2020

a little story 1 (2020)
live sampling
duration ca. 10′
premiere 25.02.2020, Iklectik, London

walking_London (2018)
tape sounds from a walk in London
duration 7′
spring 2018 London

Pigeons behind the scene (2018)
live sampling/Tape/Pickup
duration ca.20′
premiere 10.11.2018, Produzenten Gallery, Lucerne (CH)

Hello Bird (2022)
text composition
Deep Listening_Sonic Meditation
for variable participants
premiere 08.10.2022, HSLU (Seeking Birdscapes), Lucerne (CH)

listening with your eyes (2022)
text deep
listening_sonic meditation
for variable participants
premiere spring 2022, Mullbau, Lucerne (CH)

wax and wane (2021)
concept composition
Stefan Thut/ Marie-Cécile Reber
for objects, live-electronic, quadrophonic
duration ca. 20′
premiere 6.06.2021, Säulenhalle, Solothurn (CH)

Nouvelle Etüde (2021)
concept composition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
for teremini, live-electronic und 4 loudspeakers
duration ca. 8’30”
premiere 14.05.2021, Kasko Warteck, Basel, (CH)

Etüde für Teremini (2020)
concept composition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
for teremini, live-electronic und loudspeakers
duration ca. 10’30”
premiere 16.08.2020, Johannes Kirche,  Kriens (CH)

watering seeds (2020)
for any number of participants
deep listening_sonic meditation
premiere 26.04.2020, Online reunion, Deep Listening comunity

Imitation Pickup (2019)
for variable instruments
composition
duration ca. 12′
premiere  22.10.2019, Theaterpavillon, Luzern (CH)

floating moment (2019)
for variable instruments
composition
duration ca. 10′
premiere 25.02.2020, Iklectik, London (GB)

Breath (2019)
for variable instruments
composition
duration ca.15′
premiere 25.02.2020, Iklectik, London (GB)

variable circle I_II(2018)
for any number of participants
Deep Listening
I you need:
a small stone, a flat surface, your voice, your ears
Premiere automne 2018, Mullbau, Luzern (CH)
II you need:
an instruments, your ears
premiere 22.10.2019 Theaterpavillon LU

Himmelrich(2015)
Soundcollage
Sounds from a cooperative party
a Book project
application by Markus Schulthess, Jörg Huwyler (Lu)
duration 8’04”
premiere automne 2016, Himmelrich, Luzern (CH)

Prana (2012)
Electro Acoustic
Soundmaterial: Organ
duration 7’30”
premiere 31. März 2012, Festival Archipel, Genf (CH)

Angel (2008)
Composition for a Girl’s Voice
5-Channel Surround-Sound
duration 4’
Composition: Marie-Cécile Reber
Surround Tecnic: Jan Schacher
Singer: Leandra Oertig
premiere 31.10.2008, Pauluskirche, Bern (CH)

Srun (2004)
For Live Electronics and String Bass
composition and tape: Marie-Cécile Reber
String Bass: Cristin Wildbold (NL)
duration 10’15”
premiere November 2004, Musikpodium, Zürich (CH)

Twiriwir (2002)
Composition for Viola and
Live electronic
Surroundsystem
duration 5’30”
premiere 11.10.2002, Expo 02, Murten (CH)

RH 1-6 (2001)
six little fragments
Tape
with Ernst Thoma
duration 45″ – 1’30”
Application by the machine factory Reisauer

Solo 1-5 (2005)
conceptual sampling pieces
each ca. 7’

PractiseI/II (1999)
tape composition
exhibition by Irène Naef
duration 2’57”
premiere date?, Raum für neue Kunst, Zürich CH)

Pixel VI (1998)
Tape Composition for 3 Samples
8-Channel (exercise 1 Stereo)
duration 2’50”
premiere 6.06.1998, Festival MUSICA SCIENZA, Rom (I)
Centro Ricerche Musicali (I)

Rounding (1997)
Live-Elektronic 4-Canal
duration 9′ 24″
premiere 7.02.1998, Forum Andere Musik, Kreutzlingen (CH)

Kuhfell (1995)
Composition from sounds from a Cowhide
and Synthesizer
tape
duration 4’40”
premiere Dezember 1994/95 Kunstwinter, Lucerne (CH)

Schnitt 2-5 (1993)
3 little Compositions
noises and sounds from a Saxaphon
tape
each ca. 1’30”

Schnitt 1 (1993)
Cuts and tapes from the piece
“porque te vas” from José Luis Perales (Cria Cuervos 1976)
tape
duration 2′
premiere spring 1993, at the academy for electronics, Basel (CH)

Top of Page