single_php
content_php

Compositions/ Concepts

Kompositionen/ Konzepte

little storys (2018-2024)
little story 6 (run) Live Sampling
Dauer
UA 22.03.2024, Ahoi Gallerie, Luzern

little story 5 (keep shift)
Live Sampling
Dauer ca.30′
UA 20.01.2024, Raum-K, Horw

little story 4
Live Sampling
Dauer ca. 23′
UA 14.05.2023, Châteux Hornegg, Zürich

little story 3
Intervention bei “die Predigt”
Dauer 22′
UA 30.10.2021, Luzern (CH)

little story 2
Intervention bei “die Predigt”
Dauer 10’42”
UA 30.10.2021, Luzern (CH)

Three women (2020)
cities and memories Projekt
Smithsonian Treasures
Dauer 8’17”
Online Mai 2020

a little story 1 (2020)
Live Sampling
Dauer ca. 10′
UA 25.02.2020, Iklectik, London

walking_London (2018)
Tape Sounds von einem Spaziergang in London
Dauer 7′
Frühling 2018, London

Pigeons behind the scene (2018)
Live Sampling/Tape/Pickup
Dauer ca.20′
UA 10.11.2018, Produzenten Gallerie, Luzern (CH)

Hello Bird (2022)
Textkomposition
Deep Listening_Sonic Meditation für beliebig viele TeilnehmerInnen
UA 08.10.2022, HSLU (Seeking Birdscapes), Luzern (CH)

listening with your eyes (2022)
Textkomposition
Deep Listening_Sonic Meditation für beliebig viele TeilnehmerInnen
UA Frühling 2022, Mullbau, Luzern (CH)

wax and wane (2021)
Konzept Komposition
Stefan Thut/ Marie-Cécile Reber
Für Objekte, Live-Elektronik, Quadrophonie
ca. 20′
UA 6.06.2021 Säulenhalle Solothurn (CH)

Nouvelle Etüde (2021)
Konzept Komposition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
für Teremini, Live-Elektronik und 4 Lautsprecher
ca. 8’30”
UA 14.05.2021 Kasko Warteck (BS)

Etüde für Teremini (2020)
Konzept Komposition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
für Teremini, Live-Elektronik und Lautsprecher
ca. 10’30”
UA 16.08.2020 Johannes Kirche Kriens (Lu)

watering seeds (2020)
Deep Listening_sonic meditation
für beliebig viele TeilnehmerInnen
UA 26.04.2020 Online Zusammenkunft

Imitation Pickup (2019)
für variable Besetzung
Komposition
ca. 12′
UA  22.10.2019 Theaterpavillon Luzern (CH)

floating moment (2019)
für variable Besetzung
Komposition
ca. 10′
UA 25.02.2020 Iklectik London

Breath (2019)
für variable Besetzung
Komposition
ca.15′
UA 25.02.2020 Iklectik London

variable circle I_II (2018)
Deep Listening_
I Du brauchst:
einem Stein, eine Oberfläche, deine Stimme, deine Ohren
UA Herbst 2018 Mullbau Luzern (CH)
II du brauchst:
ein Instrument, deine Ohren
UA 22.10.2019 Theaterpavillon Luzern (CH)

Himmelrich (2015)
Soundcollage, Tape
Buchprojekt «Zwischenrich»
Markus Schulthess, Jörg Huwyler (Lu)
Soundcollage: M-C Reber
8’04”
UA Herbst 2016

Prana (2012)
elektroakustische Komposition
Klangmaterial: Orgel
7’30”
UA 31. März 2012 Festival Archipel Genf (CH)

Angel (2008)
Komposition für eine Mädchenstimme
Surroundsystem 5-Kanal
Komposition: Marie-Cécile Reber
Surround Technik: Jan Schacher
Gesang: Leandra Oertig
4’
UA 31.10.2008 Pauluskirche Bern (CH)

Srun (2004)
Komposition für Live-Elektronik und
Kontrabass
Komposition und Tape: Marie-Cécile Reber
Kontrabass und Liveelektronik: Cristin Wildbold (NL)
10’15”
UA November 2004 Musikpodium Zürich (CH)

Twiriwir (2002)
Komposition für Bratsche und
Live-Elektronik
Surroundsystem
ca. 5’30”
UA 11.10.02 in Murten, Expo 02 (CH)

RH 1-6 (2001)
sechs kleine Fragmente
Tape
In Zusammenarbeit mit Ernst Thoma
45” bis 1’30”
Auftrag Maschinenfabrik Reisauer

Solo 1-5 (2000)
Samplingstücke mit Konzept
Dauer je ca. 7′

PractiseI/II (1999)
Tonbandkompositionen
Ausstellung Irène Naef
2’57”
UA Frühling 1999 Raum für neue Kunst (ZH)

Pixel VI (1998)
Tonbandkomposition für 3 Samples
8-Kanal (Uebung 1 Stereo)
2’50”
UA 6.06.1998 Rom Festival MUSICA SCIENZA
Centro Ricerche Musicali (I)

Rounding (1997)
Live-Elektronik 4-Kanal
Auftrag
9’24”
UA 7.02.1998 Forum Andere Musik Kreutzlingen (CH)

Kuhfell (1995)
Komposition aus Kuhfell Geräuschen/
Synthesizer
Tonband
4’40”
UA Kunstwinter Dezember 1994/95 Luzern (CH)

Schnitt 2-5 (1993)
3 kleine Kompositionen
Saxaphontönen/Geräuschen
Tonband
Dauer je ca. 1’30”

Schnitt 1 (1993)
Verschnitt mit und von dem Stück
«porque te vas» von José Luis Perales (Cria Cuervos 1976)
Tonband
2′
UA Frühling 1993  elektronischen Studio
der Musikakademie Basel (CH)


Compositions/ Concepts

little storys (2018-2024)
little story 6 (run)
Live Sampling
ca.32′
premiere 22.03.24
Ahoi Gallerie Luzern

little story 5 (keep shift)
live sampling
ca.30′
Premiere 20.01.2024, Raum-K, Horw (CH)

little story 4
live sampling
ca.23′
Châteux Hornegg, Zürich

little story 3
Intervention bei “die Predigt”
22′
premiere 30.10.2021 Luzern (CH)

little story2
Intervention by “die Predigt”
10’42”
premiere 30.10.2021 Luzern (CH)
Three women (2020)
cities and memories Projekt
Smithsonian Treasures
8’17”
online May 2020

a little story 1 (2020)
live sampling
ca. 10′
premiere 25.02.2020, Iklectik, London

walking_London (2018)
tape sounds from a walk in London
7′
spring 2018 London

Pigeons behind the scene (2018)
live sampling/Tape/Pickup
ca.20′
premiere 10.11.2018
Produzenten Gallery Lucerne (CH)

Hello Bird (2022)
text composition
Deep Listening_Sonic Meditation
for variable participants
premiere 08.10.2022
HSLU (Seeking Birdscapes) Lucerne (CH)

listening with your eyes (2022)
text deep
listening_sonic meditation
for variable participants
premiere spring 2022
Mullbau Lucerne (CH)

wax and wane (2021)
concept composition
Stefan Thut/ Marie-Cécile Reber
for objects, live-electronic, quadrophonic
ca. 20′
premiere 6.06.2021 Säulenhalle Solothurn (CH)

Nouvelle Etüde (2021)
concept composition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
for teremini, live-electronic und 4 loudspeakers
ca. 8’30”
premiere 14.05.2021 Kasko Warteck (BS)

Etüde für Teremini (2020)
concept composition
Junghae Lee/ Marie-Cécile Reber
for teremini, live-electronic und loudspeakers
ca. 10’30”
premiere 16.08.2020 Johannes Kirche Kriens (Lu)

watering seeds (2020)
for any number of participants
Deep Listening_sonic meditation
premiere 26.04.2020 Online reunion Deep Listening

Imitation Pickup (2019)
for variable instruments
composition
ca. 12′
premiere  22.10.2019 Theaterpavillon Luzern (CH)

floating moment (2019)
for variable instruments
composition
ca. 10′
Premiere 25.02.2020 Iklectik London

Breath (2019)
for variable instruments
composition
ca.15′
premiere 25.02.2020 Iklectik London

variable circle I_II(2018)
for any number of participants
Deep Listening
I you need:
a small stone, a flat surface, your voice, your ears
Premiere automne 2018 Mullbau Luzern (CH)
II you need:
an instruments, your ears
premiere 22.10.2019 Theaterpavillon LU

Himmelrich(2015)
Soundcollage
Sounds from a cooperative party
a Book project
application by Markus Schulthess, Jörg Huwyler (Lu)
Duration: 8’04”
premiere automne 2016

Prana (2012)
Electro Acoustic
Soundmaterial: Organ
Duration: 7’30”
premiere 31. März 2012 Festival Archipel Genf (CH)

Angel (2008)
Composition for a Girl’s Voice
5-Channel Surround-Sound
Duration 4’
Composition: Marie-Cécile Reber
Surround Tecnic: Jan Schacher
Singer: Leandra Oertig
premiere 31.10.2008 Pauluskirche Bern (CH)

Srun (2004)
For Live Electronics and String Bass
Composition and Tape: Marie-Cécile Reber
String Bass: Cristin Wildbold (NL)
Duration: 10’15”
premiere November 2004 Musikpodium Zürich (CH)

Twiriwir (2002)
Composition for Viola and
Live electronic
Surroundsystem
Duration. 5’30”
premiere 11.10.2002 Murten, Expo 02 (CH)

RH 1-6 (2001)
six little fragments
Tape
with Ernst Thoma
duration: 45″ – 1’30”
Application by the machine factory Reisauer

Solo 1-5 (2005)
conceptual sampling pieces
Duaration each ca. 7’

PractiseI/II (1999)
tape composition
exhibition by Irène Naef
Duaration: 2’57”
premiere: Raum für neue Kunst (ZH)

Pixel VI (1998)
Tape Composition for 3 Samples
8-Channel (exercise 1 Stereo)
Duration: 2’50”
premiere 6.06.1998 Rom Festival MUSICA SCIENZA
Centro Ricerche Musicali (I)

Rounding (1997)
Live-Elektronic 4-Canal
duration: 9′ 24″
premiere 7.02.1998 Forum Andere Musik Kreutzlingen (CH)

Kuhfell (1995)
Composition from sounds from a Cowhide
and Synthesizer
tape
duration: 4’40”
premiere Kunstwinter Dezember 1994/95 Lucerne (CH)

Schnitt 2-5 (1993)
3 little Compositions
noises and sounds from a Saxaphon
tape
duration: each ca. 1’30”

Schnitt 1 (1993)
Cuts and tapes from the piece
“porque te vas” from José Luis Perales (Cria Cuervos 1976)
tape
duration 2′
premiere spring 1993
at the academy for electronics, Basel (CH)

Top of Page